torsdag 18 november 2010

Möte och alldeles för kallt

Igår var det möte på lodgen. En konsult "Lampan" inom Skistar var där med oss hela dagen och vi arbetade med hur vi ska vara som ledare för andra i skidskolan och hur vi ska jobba som i den här gruppen så allt flyter på så bra som möjligt. Mycket bra och givande dag så det var kul. Grejen var också den att vi skulle stanna kvar hela kvällen och snacka lite och laga mat där. Det blev oxfilé och potäter. Klockan var halv 4 inatt när vi gav upp alla idéförslag och diskussioner. Och upp idag och jobba vid 9. Är lite småseg idag faktiskt, får blir en väldigt tidig kväll.

Vad händer med vädret, bara svinkallt framöver nu verkar det som. Inte kul! Vill ha mer snö ju. Jävla!

Idag fick jag mail om kursen jag ska köra om ett par veckor. Jag ska bl.a hålla föredrag om barns utveckling och barnskidskola för dom nya skidläraraspiranterna. Bara att sätta sig och gnugga skallen och komma på lite bra grejer. Det blir bra det.

Idag hämtade jag ut mina nya turbindningar jag köpt. Och vad är nu det frågar ni? (kanske). I alla fall så är det en speciell bindning till skidan som man kan låsa fast i hälen och även ha lös häl så att man kan gå med skidorna uppför berget. Till det behövs också hudar som är en slags remsa som man fäster under skidan så den sitter fast i snön när man ska gå och inte halkar bakåt. Med dessa skapar det massa möjligheter till mer träning och mer härlig skidåkning på andra ställen än där liftar går. Ska bli spännande att prova nu.

Kan lugna dig mamma om att det inte behövdes så många i liftevakueringsgruppen så jag är inte med där. Skönt tycker jag också.

Nu ska jag och Gustav bli bjudna på spagetti och köttfärssås av Oliwia. Den är tydligen nåt i hästväg=)..
Ingen innebandy ikväll, tlööött!

Gunnar

1 kommentar:

  1. Ja,hej Gunnar......Det var kul att höra från dej.Jag begriper allt om dom där turbindningarna(så det så).Förstår iallafall att det är något väldigt bra.
    Att du längtar efter snö förstår jag med tanke på alla finesser du har,men kylan, Uh.Här har det snöat lite,lite idag men det försvann snabbt och det var tur det för mina vinterdäck var knappt godkända på bilbesiktningen igår.Rost var det också sa dom och bromsskivorna var kassa. Det hjälpte inte att jag erbjöd mina glasögon. Så vad gör jag?
    Köper en spark,eller.
    Då blir det till att förbereda utbildning nu då.
    Är väl kul med något nytt.
    IK åkte på däng mot Växjö,det har du väl hört.
    Annars är allt som vanligt.
    Hej då.......

    SvaraRadera