lördag 6 november 2010

Fredagsmys

Igår kväll var det "pray for snow" i Hemsedal. Dom tänder en eld vid hemsedal café där man kastar gamla skidor och sånt i en stor eld för att be till snögudarna. Vi kom dit med ett gäng gamla snowblades som vi hittat på skidskolan. Innan vi gick dit tog vi en middag hemma hos oss. Jag fräste kyckling och kokade ris, Andee tog hand om kryddningen och "finishen".


Andee rör om i grytan.

Groggy hjälpte också till......... med disken. Fast det var ju hans kyckling vi tog.

Sen vart det fire in the hole.

Idag hade jag första lektionerna för säsongen. 3 timmar med ett advokatpar från Oslo, mkt trevligt. Och sen en timme snowboard på eftermiddagen. Ikväll bjuder Blomman och Ingrid på mat, trevligt!

1 kommentar:

  1. Kul att höra allt från Hemsedal,om snö ,lektioner ,mat,förkylning och Majbrasa mitt i vintern.Jag ska också slänga och bränna upp en massa skit men jag tänker inte be till någon snögud.Så det så.Vi har 2 grader kallt,det räcker.
    Alvin med familj har just åkt,vi har lekt sedan 05.00 i morse då lille herrn behagade vakna.Hans mamma o pappa skulle gå på Big Bang ikväll och lyssna på Fake.Peter undrade om han kunde spela bowling istället för att lyssna på Fake.Du vet hur han är.
    Ikväll är det den traditionella ljuständningen du vet.Göran fixade den innan dom drog till Kanarieholmarna ikväll.Är sjuuukt avundsjuk.Får fundera ut något.
    Vi höres Ma

    SvaraRadera