tisdag 1 mars 2011

Sol och gottegriskontrakt

Yepp, så är det. Mars är förmodligen den skönaste vintermånaden när man ser till glid i solen och skidskola. Det börjar bli varmt ute, snön har packat sig som den ska, perfekta backar och glada människor. Till det så lägger vi till att solen har nått vårt nybörjarområde där man ofta tillbringar dagar i skidskolan. Det är inte längre svinkallt där nere för nu steker solen, energi!!

Annars så rullar det på ska ni veta. I lördags hade Blommans faddergrupp fest för hela skidskolan. Vi började med att bygga var sin "farkost", varje grupp fick var sin lastpall med skidor monterade under. Sedan skulle man smycka den och klä ut oss själva med samma tema. Min grupp tog till Hawaii tema och gjorde segel och boj på "surfingbrädan". Så mina röda surfshorts och dansbandskavajen åkte fram. De andra grupperna hade finlandsbåt och julsläde. Vi hade olika race med våra farkoster innan vi gick inomhus för att fortsätta festen med diverse tävlingar. Mycket lyckat och kul anordnat!

Jag har fått små gliringar om att jag är en liten gottegris. ok, det ska jag inte sticka under stolen med, jag skyller på mamma;). Men i alla fall så blir det påpekningar rätt ofta, speciellt från Pauline att jag inte kan sluta äta godis=).. och då smittar det av sig på henne som aldrig förut åt mitt i veckan. Skiter väl jag i, tänker jag som åker skidor, gymmar nästa varje dag, spelar innebandy etc. Jag är fittare än nånsin. Men i alla fall så erbjöd jag mig att skriva ett kontrakt i fredags mellan mig och Pauline, ett "Gottegriskontrakt". I kontraktet står det att från 28 februari till 5 maj så får ingen av oss äta godis måndag till fredag. Det är tillåtet på lördagar och söndagar. Vill man äta på fredagen så får man skippa en lördag eller söndag. Bryter man mot kontraktet så får man bjuda den andra på tre rätters middag och man får godisförbud en månad framöver. Speciella tillfällen/kalas/högtider är undantag. Ha!!! Inga problem, jag ska visa alla att det går. Så det så!!=).

Puss Gottegrisen

1 kommentar:

  1. Gud,vad det låter underbart med stekande sol som ger energi.Skulle verkligen behöva det just nu(instängd i en syrefattig källarlokal med schemaplanering).Du vet,här hemma slår ju affärerna igen.Pang bom så slog Hemköp igen och kunderna kommer till oss istället.Bra för affärerna men så in i helsikes jobbigt för personalen.
    Det var ju kul att dansbandskostymen kom till användning.Det låter ju skitkul det där.
    OK,skyll på mej du.Ja,jag äter godis VARJE dag och jag tänker INTE ingå något avtal för att minimera mitt intag av sötsaker så det så.Förresten kommer inte du att kunna hålla ditt avtal så det blir nog bara att plocka fram kokboken och förbereda ett antal trerättersmiddagar (ett tips:lägg till en söt efterrätt också)Eller kan du smygäta lite när inte Pauline ser på.
    Annars rullar allt som vanligt.
    Ses vi till sommaren,eller?
    Kram från en chokladpudding.

    SvaraRadera