onsdag 16 februari 2011

Spottlåv

Hej hej!

Så var det igång igen. Det var länge sen man hade sportlov själv faktiskt. Sista var väl någon gång på gymnasiet eller komvux kanske? Vet inte. Satt och tänkte på det idag, att folk har sportlov. Jag minns när jag var yngre och man gick i skolan och sportlovsaktiviteterna radades upp. Det var allt från pulkaåkning i en snöfattig "Stortall", luftgevärsskytte i industriområdet, bowling på Oscars eller en tripp till fjällen med galna halvkristna friluftsfrämjandet. Det var tider det!
   Nu är det andra människor som har sportlov och är hos oss och hälsar på. 99% är danskar som vill lära sig åka skidor och det gillar vi! Hade faktiskt tre svenska tjejer på 10 år idag som ville lära sig snowboard. De var väldigt duktiga på att åka och vääääldigt duktiga på att prata låååångsamt barnspråk om deras tidigare fjälläventyr, ex:
Tjej: - Eeeen gååång när viii var i Braaanäs, dååå baaastade viii!
Jag: - Jaha, va skönt det låter! Ska vi ta ett åk t...
Tjej: - Och dåååå, rullade vi ossss i snön, utanför där vi boddeeee!
Jag: - Aj, oj! Va kallt det måste ha varit! Men nu tar vi på oss och åker ett...
Tjej: - Dååå, tog Lasse, det är min bror, haaan tog av pappas handduk så han blev naken! (Illröd i ansiktet!)
Jag: - Hrrrm hahaha vilken syn det måste ha varit!
Och så fortsatte snacket hela tiden så det blev inte många åk, men dom var härliga. Så kan det gå!

Ikväll har vi haft personlig färdighet i backen med alla skidlärare. Det innebär att vi tittar på lärarna när dom åker skidor och dom får feedback på deras åkning, vad dom kan förbättra etc. Uppskattat!

Nu är jag ledig torsdag och fredag men imorgon bitti ska jag upp för möte med utvecklingsgruppen kl. 07.30. men jag får gå hem och vila sen igen.

Hoppas alla mår bra där hemma!

Kjam!

1 kommentar:

  1. Tänk dej själv.Att få lektioner av en snygg skidlärare och vara tjej i den åldern.Inte är lektionen det viktigast.Maaan viiiill ju snnnnacka förstår du väl.(och fnittra lite)
    Du kanske skulle ta och skriva en bok:En skidlärares liv.
    Jaa du, sportlov-det var länge sedan men du glömde att ni åkte skridskor också,ni gjorde faktiskt ALLT när ni hade sportlov och lite till.
    Var hos Göran o Anki och såg gamla videofilmer när ni gick på hockeyskola och när vi var i Sälen och åkte skidor.Det måste du bara se.
    Skönt med ett par lediga dagar (det har faktiskt jag också,fre,lörd,sönd)Skööönt.
    Kanske blir det hockey imorgon. IK har ju vunnit några matcher nu på sista tiden.
    Annars är allt bara bra här hemma.
    Kram på er.

    SvaraRadera