måndag 4 april 2011

April april din dumme fan

Haha, vi har gjort det bästa aprilskämtet någonsin. I fredags var det 1 april och vi ville skoja till det på jobbet. Jag och Kalli åkte dit tidigt på morgonen, nätade av ett litet inhägnat område utanför alpin lodge, lade dit en grön matta och sprayade orange färg i snön som en fyrkant på 1 gånger 2 meter ungefär. Vi satte dit vår förbeställda info-tavla där det stod "Gratis valla" och på engelska "Free skiwax". Meningen var alltså att gäster skulle gå på gröna mattan för att torka skidorna, sedan gnugga skidorna på snön med den orange färgen och så vips så har man vallat skidorna. Och oj oj oj oj va många det var som gick på detta. Massor av folk åkte under dagen dit för att gnugga skidorna så att det skulle glida bättre. Vi fick t.om. feedback på att det fungerade jättebra. Hahahaha! Sjukt kul. På eftermiddagen tog vi bort det och skrev: April april i snön!

Förra helgen var vi på tripp till Sverige och Sälen för tävlingar och trevligheter. På lördagen var det SM i storslalom där det gick bra som vanligt för Hemsedal. Denna gång var det damerna som briljerade. 5 stycken på topp 10! Bra jobbat! Banan var jättesvår och helt isig. Själv åkte jag inge bra alls. Tyvärr men banketten var kul!

På söndagen styrde vi bilarna till Stöten för SM i freestyle puckel. Nu var det min gren äntligen. Jag tog mig enkelt till final där jag till slut hamnade på en fjärde plats. Ville ju upp på pallen men det var skitkul i alla fall.

Igår bokade jag och Pauline en resa till Rhodos! Häärligt ska det blir efter en tuff skidsäsong. Vi lyfter 4 maj och vi ska bara dit och glassa och glida runt i flip flops!

Jag bokade även in mig på årets ISIA kurs som går vecka 20 i Abisko och riksgränsen. ISIA står för International Ski Instructors Association och är en kurs i storbergsåkning och efter den så har man så kallad internationell skidlärarexamen. Stekigt värre=)!! Ska bli skitkul.

Nu vet ni lite mer och nu ska jag sova!

1 kommentar:

  1. Ja,God natt då.

    Det där Aprilskämtet lät ju helkul.Börjar förstå att snöfolket är lite knäppa.Dom går tydligen på allting och tycker att dom åker skitbra skidor sen.

    Kul att ni hade trevligt i helgen och ännu roligare att ni tänker åka till Rhodos.Den ön slår allt,tänk att bara strosa i Gamla stan på Rhodos,det är ju en upplevelse i sig.

    Men den där bergåkningen vid Riksgränsen vet jag inte vad jag ska tycka om,men det är väl bara att gilla läget.Ta det föööörsiktigt.

    Nu ska jag också sova.
    Mora

    SvaraRadera