fredag 15 april 2011

Klart och betalt

Good morning!

Igår var jag ledig. Vi samlade ihop ett litet gäng på 4 pers och tog bilen en kvart väster ut från Hemsedal för att ta en topptur. Och med det menas att vi går med skidorna uppför ett berg och åker ner. Under skidorna sitter stighudar och man har speciella bindningar som det är lös häl på så man kan traska hur lätt som helst uppför på snön. Det tog ungefär 1.5 timme uppför och 2 minuter ned=).. Helt klart värt i strålande solsken. Man får ju träning också.

På kvällen grillade vi lite och slappnade av. Dock blev jag rastlös så jag spelade innebandy också senare på kvällen. Så idag är det jobb som skidfröken igen.

Pauline (Lammet) och jag (Grisen) tackade igår också definitivt ja till att jobba på Lammet och Grisen på Öland i sommar. Jag ska va i disken och Pauline restaurangbiträde. Ska faktiskt bli kul att testa en lite ny bransch. Dom ordnar med boende som tydligen är jättefint, vi har gratis gym och för 900 i månaden så kan vi äta middag på restaurangen, ganska bra dealer tycker vi. Det är ju ett känt ställe så det kan nog se bra ut på CV:t i framtiden. Vi börjar där den 17:e juni och jobbar till slutet av augusti.

Nu har vi snart bara 2 veckor kvar i dalen. Ska faktiskt bli skönt med sommar och miljöombyte. Efter en ganska dålig vinter vädermässigt så känns det bra. I år kan vi faktiskt inte säga definitivt hur nästa vinter ser ut men det löser sig alltid. Jag ska i alla fall jobba med skidlärarutbildningar, sen hur mycket skidskola det blir får vi se. Man vill ju åka mycket mer skidor själv egentligen. Vi får se!

Nu ska jag ut och hjälpa danskarna...

Hepp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar