söndag 31 oktober 2010

Helg

Jäklar va skönt det har varit med sovmorgon i två dagar nu. Men som vanligt när jag väl vant mig att sätta klockan så ska jag vakna kl 7 i alla fall. Men men, man måste ju inte gå upp då när det är helg. Åtminstone inte nu men sen i vinter är det ju ingen skillnad på helg och vardag, nästan inte.
    För första gången tror jag att jag varit med om ingen-mat-grinighet. Det var i morse och jag var så jäkla hungrig så det gnisslade i magen på mig. Var till slut tvungen att gå upp och ta frulle.

Igår kväll var det höstfest på lodgen. Vi började hos vise chifen med lite förpartaj sen vidare med taxi till lodgen. En trevlig tillställning, dock med cirka 120 hemsedölingar, typ såna som aldrig varit utanför byn. Det var nån slags standup på bonnig norska som jag knappt förstod nåt av. Så det blev ändå en ganska tidig kväll då jag gick hemåt vid 12 tiden.

Idag har jag knappt gjort ett skit, trots att jag var lite seg idag så tog jag en löpsväng. Snön som kom i fredags regnade nästan bort igår. Piss också. Men det ska bli kallare till veckan, så nu får det sätta igång ordentligt. Hoppas hoppas..

Nu ska det bara slöas i soffan heeela kvällen...

... i den här soffan.

God kväll!

1 kommentar:

  1. Låter hemskt att behöva vakna hungrig,men du glömde väl inte ställa om klockan till vintertid? Var en sväng i Kalmar idag och lekte med Alvin och han är hungrig också ska du veta.Vi åt chili con carne och jag tror han backade om 4 till 5 gånger sen tog Ullis bort grytan.Nu ska jag också slänga mej i soffan,måndag i morgon igen.....
    Vi hörs Ma

    SvaraRadera