måndag 13 december 2010

Nu får jag snart lugna mig...

... annars går jag nog in i väggen! Nä då ingen fara ska ni se. Men fasen alltså, minns inte när senast jag hade en dag ledigt.

Förra veckan  var jag instruktör på en skidlärarkurs i Hafjell. Måndag till söndag hela dagarna ute i backen och proppade i mina aspiranter allt som dom bör kunna som skidlärare. Sedan hem efter backen och duscha och ner igen till föreläsning. Vi körde teori 6 kvällar i rad i 2 timmar styck. Sen gick man hem och sov som en stock. Jag har fått allt betalat, mat, bensin etc plus lön för alla dagar och föredrag. Det har varit jättekul och lärorikt själv faktiskt att hålla kurs. Hoppas det blir mer.

Sen var det bara att sätta sig i bilen igår från Hafjell till Hemsedal. GPS:en visade en genväg över nåt fjäll. Efter 45 minuter kommer en grind där det står att vägen är avstängd. FAN! bara att vända 45 minuter igen och hitta en annan väg. Väl hemma i Hemsedal så for jag upp till skidskolan direkt för möte inför denna veckas introvecka i skidskolan.

Och där är vi nu. Första dagen av fem både nya och gamla ansikten som ska drillas och proppas med information.

Nu, har jag fått i mig lite mat och uppdaterat mig om omvärlden. Efter alla äventyr är jag helt borta vad det gäller julstök och blev en smula stressad över att jag inte tänkt på att det snart är dags för det.... men, bara så ni vet, jag tänker på er där hemma var ledig minut jag inte tänker på skidåkning och hur man uppför sig med en skidskolegrupp.

Glad advent!

1 kommentar:

  1. Nä för katten, akta dej så du inte går in i
    snöväggen.Tiden går ju fort när man har roligt och det hade du förstår jag.Det var ju otur med med den där grinden men det var nog inte meningen att du skulle köra över fjällen med bilen.Jätteroligt att allt gick bra med kurserna,du verkar tycka att det är kul.
    Idag har far varit i kyrkan och tittat på lucia medan jag jobbade.
    Stressa inte upp dig inför julen.(Så säger du till mej).
    Lite god mat hinner ni nog fixa,på med julslipsen och så ett julklappsspel.Då blir det bra.(ja en julsup eller två också).
    Vet att du tänker på oss och vi på dej.
    Nu har jag snart snorat ner alla tangenterna,jag är så JÄKLA förkyld.
    Hoppas julpaketet kommer fram.
    Tomtemor.

    SvaraRadera